‘Sport en kinderopvang versterken elkaar’

 

Sport en kinderopvang versterken elkaar. Dat is de mening van Raymond Berghuijs, directeur Rollebol kindercentra. Vandaar dat Rollebol de trotse hoofdsponsor is van de Kids Run bij de Alkmaar City Run By Night. Zowel kinderen als pedagogisch medewerkers stonden enthousiast aan de start bij dit evenement.

Rollebol kindercentra heeft sport en gezonde voeding hoog in het vaandel staan. Vandaar dat sponsoring van zo’n groot sportevenement voor de directeur niet meer dan logisch is. Berghuijs: ,,Sport en bewegen is voor iedereen belangrijk, maar zeker voor kinderen in de groei. Daarom zorgen wij bij Rollebol kindercentra voor gezond en gevarieerde eten en stimuleren wij kinderen veel te bewegen. Om een voorbeeld te geven, kinderen kunnen tijdens de bso-middag naar zwemles. Dat is vrij uniek in Alkmaar, net als onze SportBSO Stuiterbol. Sport levert net als onze kinderopvang ook een belangrijke bijdrage aan motorische, sociale en cognitieve ontwikkelingen van kinderen. Het is belangrijk om dat te promoten.’’

Rollebol kindercentra was als hoofdsponsor uiteraard goed vertegenwoordigd tijdens de Alkmaar City Run. Aan de Kids Run deden zo’n 120 kinderen van Rollebol mee en een groep van de buitenschoolse opvang. Er was een opvallende stand, kinderen kregen een Rollebol ballon, goodiebag, kleurplaat en konden Rollebollen gooien. 26 pedagogisch medewerksters deden mee aan de 5 en 10 km loop en medewerkers liepen met de kleintjes mee tijdens de Kids Run. Alle Rollebol deelnemers waren duidelijk te herkennen aan hun shirt met Rollebol logo. ,,We hebben enorm genoten. Trotste ouders, opa’s en oma’s langs de kant en, ondanks de regen, alleen maar blije gezichten op het parcours. Daar doen we het voor’’, vertelt Berghuijs. ,,Voor ouders en kinderen was het mooi om te zien dat de pedagogisch medewerksters ook meededen. En ook binnen onze organisatie is zo’n evenement natuurlijk geweldig voor de teambuilding.’’ Berghuijs meent dat een groot sportevenement ondernemers kansen biedt. ,,Het is goed voor de naamsbekendheid, klantenbinding, loyaliteit en de associatie met sport. De komende jaren gaan we de naam Rollebol verbinden aan de Kids Run. Daar zijn we trots op.’’

November 2014